Saturday, July 27, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

1 maut, 2 cedera selepas kenderaan masuk gaung

Kereta yang terbabas dan masuk gaung sudah ditarik keluar petang Khamis.

Penyelamat bomba dari Lintas cuba mengeluarkan mangsa.
Keadaan kenderaan Land Cruiser yang masuk gaung

KOTA KINABALU: Seorang maut manakala dua cedera termasuk seorang parah selepas kenderaan yang mereka naiki terbabas dan masuk dalam gaung di Jalan Kampung Kiapad Kionsom Inanam di sini, awal pagi Khamis.

Dalam kejadian pada jam 2.35 pagi itu, mangsa yang meninggal dunia iaitu penumpang hadapan kenderaan Land Cruiser, Omar Mahilin, 39 manakala pemandu lelaki berusia 29 tahun cedera parah.

Penumpang belakang wanita berusia 42 tahun cedera ringan.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah berkata, kenderaan yang dinaiki mangsa bersama dua lagi rakannya dalam perjalanan dari arah Kampung Kiapad menuju ke Pekan Inanam.

“Ketika menuruni bukit, tiba-tiba kenderaan yang dipandu hilang kawalan lalu terbabas jatuh ke dalam gaung di sebelah kanan jalan.

“Kenderaan itu berguling beberapa kali sejauh hampir 80 meter ke bawah, menyebabkan pemandu dan penumpang belakang tercampak keluar daripada kenderaan berkenaan,” katanya ketika dihubungi, Khamis.

Mohd Zaidi berkata, penumpang hadapan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian oleh doktor dari Hospital Wanita Dan Kanak-Kanak (HWKK) Likas.

“Pemandu parah patah bahu kiri dan sedang menerima rawatan di Hospital Queen Elizabeth I manakala wanita terbabit hanya cedera ringan.

“Kenderaan masih belum dapat ditunda naik dari disebabkan cuaca pada masa kejadian sangat gelap dan hujan lebat,” katanya.

Beliau berkata, siasatan masih diteruskan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Operasi mengeluarkan mangsa yang berada dalam kenderaan ketika kejadian dijalankan pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lintas.

Popular Articles