Saturday, July 27, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Murid tabika Terawi seronok naik keretapi

Rombongan lawatan sambil belajar murid Tabika Terawi ke Beaufort.

Antara murid yang terlibat.
Guru pengiring yang terlibat

Oleh Lisa Lister

PENAMPANG (Ahad 20 Ogos): Kira-kira 30 murid Tabika Perpaduan Terawi bersama ibu bapa mereka menikmati pengalaman yang menyeronokkan menaiki keretapi bermula dari Putatan ke Beaufort pada Sabtu.

Pengerusi JPTP Terawi, Rudy Jackrey Jikinon berkata, program yang diadakan sempena bulan kemerdekaan ini bertujuan untuk memberi peluang kepada murid untuk merasa pengalaman menaiki keretapi bersama ibubapa dan keluarga mereka. 

“Pihak tabika berterimakasih kepada Jabatan Keretapi Negeri Sabah (JKNS) atas kerjasama dan sokongan mereka menjayakan program ini. Kami juga menghargai penganjur kerana memberi pengecualian tambang kepada guru pengiring, murid dan ibubapa terbabit,” katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.

Rudy berkata, jasa Timbalan Pengerusi JPTP Pastor Miyasin Asok yang sentiasa memberikan komitmen kepada program JPTP Terawi juga tidak dilupakan .

Begitu juga dengan kerjasama ibubapa murid yang sentiasa memberikan sokongan terhadap aktiviti anak mereka dan meluangkan masa menyertai program pada kali ini, katanya.

Program lawatan sambil belajar pada 19 Ogos lalu disertai empat guru pengiring dan seramai 30 orang murid dari Tabika A dan Tabika B bersama ibubapa masing-masing. 

Terdahulu, Tabika Perpaduan Terawi mengibarkan bendera sempena Sambutan Bulan Kemerdekaan 2023 pada 3 Ogos lalu.

Murid Tabika Terawi mengibarkan Jalur Gemilang

Aktiviti ini bertujuan untuk menanam sikap patriotism dan menghormati dan membanggai bendera Jalur Gemilang Malaysia.

Popular Articles