Saturday, July 27, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Sabah Komited Perkasa Aspek Kebajikan Rakyat

Datuk Nizam menyampaikan angpau kepada penghuni warga emas.

Oleh Nilam Raon

TAWAU: Sabah menyediakan RM170 juta dana perbekalan dan RM21 juta dana pembangunan kepada Kementerian Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat Sabah khusus untuk aspek kebajikan pada tahun ini.

Pembantu Menteri Di Jabatan Ketua Menteri, Datuk Nizam Abu Bakar Titingan berkata, dana berkenaan adalah khusus untuk memberi perhatian kepada usaha menaiktaraf pelbagai infrastuktur kebajikan dan bantuan kebajikan.

Menurutnya, kerajaan tidak pernah meminggirkan golongan yang wajar diberi perhatian termasuk golongan warga emas yang menghuni rumah warga tua di negeri ini.

“Tanpa golongan warga tua maka tidak ada golongan muda pada hari ini, justeru itu kita perlu sentiasa menghormati dan menyantuni serta tidak melupakan mereka khususnya ketika sambutan musim perayaan,” katanya.

Datuk Nizam (tiga kanan) ketika hadir pada majlis itu.

Beliau yang juga wakil rakyat Apas berkata ketika berucap pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Rumah Warga Tua Air Panas di sini hari ini.

Pada majlis itu seramai 40 penghuni Rumah Warga Tua Air Panas di sini ceria apabila diraikan sempena sambutan Tahun  Baru Cina.

Program anjuran Persatuan Jalinan Kasih Harapan Rakyat Sabah (PJKHRS) itu sebagai usaha berkongsi kegembiraan bersama penghuni rumah kebajikan berkenaan agar tidak berasa terpinggir semasa musim perayaan ini.

Nizam dalam pada itu turut mengalu-alukan usaha badan bukan kerajaan (NGO) menyantuni mereka yang memerlukan.

“Kita menyokong inisiatif PJKHRS ini yang dapat mendidik golongan belia lebih mengormati dan tampil meraikan golongan warga emas di sini untuk menggembirakan mereka,” katanya. – Talantang

Popular Articles