Sunday, September 8, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Qhazanah sumbang tilam dan bantal kepada mangsa banjir di Sipitang

Dr Yusof menyampaikan sumbangan tilam dan bantal dari QSB kepada penerima di Kampung Bahagia.

SIPITANG: Seramai 103 keluarga yang terjejas banjir di Sipitang menerima sumbangan tilam dan bantal daripada Qhazanah Sabah Berhad (QSB).

Pengerusi QSB yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sindumin Datuk Dr Yusof Yacob menyampaikan sumbangan tersebut kepada sebahagian penerima di Kampung Bahagia, semalam.

Beliau juga menyampaikan bakul makanan yang disumbangkan oleh Ahli Parlimen Sipitang Datuk Matbali Musa.

Berucap pada majlis itu, Dr Yusof berkata, sumbangan tilam dan bantal itu menerusi tanggungjawab sosial korporat QSB sebagai sebuah syarikat berkaitan kerajaan negeri kepada masyarakat.

Katanya, sumbangan tersebut diharap dapat meringan beban keluarga yang terjejas banjir baru-baru ini.

Penerima sumbangan tersebut selain di Kampung Bahagia antaranya di Kampung Skim Sindumin dan Kampung Luagan.

Pada majlis sama, Dr Yusof turut mengumumkan pelaksanaan naik taraf Jalan Gravel ke Jalan Konkrit Kampung Bahagia sejauh 835 meter dengan lebar jalan konkrit 3.5 meter.

Kerja naik taraf ini selama tujuh minggu bermula bulan ini dan dijangka siap pada 29 Ogos ini.

Terdahulu di Kampung Kawang Lama dalam satu majlis, beliau turut mengumumkan pelaksanaan naik taraf Jalan Gravel ke Jalan Konkrit sejauh 530 meter di kampung itu.

Dr Yusof berkata, naik taraf ke Jalan Konkrit untuk keselesaan penduduk di kampung tersebut disebabkan jalan konkrit ini mampu digunakan lama dari kerosakan.

Pada masa sama, beliau mahu kontraktor yang dilantik supaya dapat menyiapkan mengikut jadual dan mengikut spesifikasi yang ditetapkan

Popular Articles