Saturday, July 27, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Lelaki ditikam ditemui mati di ladang kelapa sawit

Jasmin menunjukkan sebahagian dadah yang berjaya dirampas.

Oleh Nilam Raon

TAWAU: Seorang lelaki ditemui mati dengan kesan tikaman di badan dan kepala, disyaki dibunuh menggunakan tombak di sebuah ladang kelapa sawit kawasan Merotai pada Rabu.

Ketua Polis Daerah, ACP Jasmin Hussin berkata, pihaknya menerima maklumat kejadian daripada orang awam kira-kira jam 12.27 tengah hari dan bergegas ke lokasi kejadian.

Menurutnya, hasil siasatan awal mendapati mangsa seorang lelaki warga asing berumur 33 tahun dan bekerja sebagai buruh ladang dipercayai mati dibunuh kira-kira jam 11 pagi pada Rabu.

“Ekoran itu polis telah membuat tangkapan ke atas tiga lelaki warga asing dan seorang wanita tempatan untuk membantu siasatan,” katanya di sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tawau, Khamis.

Jasmin berkata, kesemua suspek ditahan di sekitar Bandar Tawau jam 12 pagi Khamis. Seorang daripada suspek lelaki berusia 53 tahun, ditahan reman selama tujuh hari.

“Polis masih menyiasat motif kejadian. Polis juga merampas sebuah motosikal dipercayai milik mangsa serta senjata tajam iaitu tombak yang disyaki digunakan dalam kejadian itu,” katanya.

Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Terdahulu dalam kes berasingan, Polis Tawau berjaya merampas 1,058.57 dadah dipercayai jenis syabu bernilai RM65,000 dan menahan empat suspek dalam dua kes berasingan pada 6 Julai lepas.

Popular Articles