Saturday, July 27, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Veteran ATM Jasamu dikenang: Madius

TUARAN: Datuk Seri Panglima Wilfred Madius Tangau berkata veteran tentera mempunyai jasa yang besar dalam mempertahankan kedaulatan dan keselamatan negara.

Mereka yang telah mendedikasikan sebahagian besar hidup perkhidmatan tentera dengan memikul tanggungjawab yang besar untuk menjaga keamanan.

Ahli Parlimen Tuaran itu berkata mereka telah melalui banyak pengorbanan dan risiko untuk memastikan kita selaku rakyat dapat menjalani kehidupan dengan tenang dan bebas daripada ancaman luar mahupun ancaman dalaman.

“Hari ini, walau pun mereka telah bersara dari perkhidmatan veteran tentera masih memainkan peranan penting dalam mewujudkan sikap patriotisme dalam masyarakat, ” katanya ketika merasmikan mesyuarat agung ke 40 Persatuan Veteran ATM Cawangan Tuaran pada Sabtu lalu.

Madius berkata veteran ATM menjadi contoh teladan dalam menunjukkan kecintaan dan pengorbanan kepada negara.

Melalui kisah-kisah keberanian dan dedikasi mereka, mereka memberi inspirasi kepada generasi muda untuk menghargai kemerdekaan dan keamanan yang mereka nikmati.

“Ini adalah tanggungjawab yang sangat besar dalam membentuk generasi masa depan yang cintakan negara.”

“Pengiktirafan kepada jasa mereka adalah satu bentuk tanda penghargaan yang tidak patut dilupakan dan harus diberikan dengan penuh rasa hormat,” katanya.

Madius berkata dia telah diundang untuk merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia Cawangan Tuaran kali ke-40.

“Saya melihat begitu ramai sekali veteran tentera yang masih aktif di Tuaran. Semuanya masih sihat. Dan ramai antara mereka ini adalah kenalan malah kawan-kawan lama.”

“Marilah kita sama-sama contohi semangat dan disiplin mereka yang sentiasa teguh dalam menyemarakkan sumpah setia dan patriotisme yang tinggi kepada negara, ” katanya.

Sekali lagi, tahniah kepada Persatuan Veteran ATM Cawangan Tuaran atas kejayaan penganjuran mesyuarat Agung yang ke-32. – Talantang.

Popular Articles