Monday, May 20, 2024
spot_img

Top 5 This Week

spot_img

Related Posts

Zink dan Plywood untuk penduduk Karamunting

SANDAKAN: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Karamunting Datuk George Hiew Vun Zin telah mengagihkan 200 keping zink dan 300 keping papan plywood kepada penduduk perkampungan di kawasan Karamunting.

Sumbangan beliau telah diterima oleh seramai 50 wakil-wakil perkampingan di kawasan Karamunting yang termasuk wakil-wakil ketua-ketua kampung dan penduduk di perkampungan Karamunting.

George diwakili oleh pasukan George Task Force Team ADUN Karamunting dalam penyampaian bantuan pada hari Khamis dan Jumaat (Mei 9 dan 10).

Menurut George, sumbangan beliau adalah bagi meringankan beban penduduk kampung yang perlu memperbaiki rumah-rumah mereka yang kebanyakan merupakan rumah papan di perkampungan atas air.

“Saya berharap sumbangan saya ini dapat sedikit sebanyak membantu penduduk kampung di kawasan Karamunting.

“Saya faham bahawa penduduk di sini mungkin sudah menggunakan sejumlah wang yang banyak untuk meraikan Hari Raya Aidilfitri, dan saya berharap ini akan sedikit sebanyak meringankan beban penduduk di kawasan saya,” kata beliau.

George juga berkata bantuan berbentuk zink dan papan plywood merupakan bantuan yang akan diberikan secara berterusan kepada penduduk kampung di sekitar Karamunting, terutamanya apabila berlaku kecemasan.

Popular Articles